Åbent værksted, Båstlundvej, Billund
Dette arrangement var kun bekendtgjort på hjemmesidens kalender, så; der var nok mange, der derved gik glip af dette. Vi fik som sædvanligt en masse god snak om tidligere tiders bedrifter over kaffen og det lækre hjemmebagte brød
Den lokale avis studeres. Der var en helsidesartikel om arbejdet med Kranich'en.
Ugebladet Hjemmet bringer inden længe også lidt om aktiviteterne.
Det er et stort arbejde at lave spanter i en Kranich. Der er utrolig mange små pinde, der skal indlimes. De fleste spanter er nu på plads, hvor efter der skal høvles og pudses på listerne
Detaljerne studeres
Denne Bergfalke er blevet ombygget til en åben udgave, det er faktisk en god ide, der medvirker til at holde flere gamle fly i drift.
(Foto: Frank Lemke)
Denne Spatz III er der ikke fremstillet ret mange af. Den fremstår i rigtig god stand. Desværre fik hooden en skade i ugen op til stævnet. Det blæste en del, og spillet, en Hercules III, var ikke i stand til at køre langsomt nok, så inden piloten nåede at reagere, steg farten kraftigt, og der opstod kraftig flutter i vingerne. Heldigvis bevarede piloten hovedet koldt og fik landet flyet uden anden beskadigelse end et større hul i hutten. (Foto: Frank Lemke)
Da vores FES var det eneste 2-sædede fly på pladsen den dag, fløj jeg 3 flyvninger med Spatz piloten. Dermed blev hun også en af de meget få unge piloter, der kan bryste sig af at have fløjet FES.
(Foto: Frank Lemke)
Foran den største og nyeste hangar på flyvepladsen.
(Foto: Sebastian Diderich)
En af dagene var vejret ikke til flyvning, så vi fik arrangeret en tur over til Ursula Hänhle, som nu bor i en lille landsby i nærheden af Stölln-Rhinow.
Hun er efterhånden en ældre dame, og flyver ikke mere selv. For et par år siden solgt hun sit fly til en pilot i Hamburg området.
(Foto: Frank Lemke
For få år siden havde Ursula Hänhle en produktion af ultra lette fly, hun har restlageret af materialer samt lidt værktøj liggende og sælger gerne ud af det. Både Jørgen og jeg købte en gribeklo til at samle tabte ting ud fra utilgængelige steder i et fly.
(Foto: Frank Lemke)
36. Int. Vintage Glider Club Rally i Wels i Østrig 30. juli - 10. august 2008.
I begyndelsen af stævnet blev vores nyrenoverede Foka C leveret fra Jezow i Polen. Den blev behørigt beundret af mange, og Leif Midtbøll havde svært ved at skjule begejstringen over resultatet.
(Foto: Ove B. Hillersborg)
Vores medbragte Lehrmeister blev flittigt anvendt hver dag, her med Helmer Foged ved styrepinden.
(Foto: Ove B. Hillersborg)
En engelsk Capstan umiddelbart før start.
(Foto: Ove B. Hillersborg)
Niels Poulsen er ved at gøre klar til en flyvning i Mucha Standard
(Foto: Ove B. Hillersborg)
Chris Wills på flyvefeltet sammen med hans private sygeplejerske.
(Foto: Ove B. Hillersborg)
Flyvepladsen set fra oven.
(Foto: Ove B. Hillersborg)
Så er den Lehrmeister vist ved at være fyldt op med bagage, Karl Erik Lund og Palle Mortensen. De fløj vist et par timer den dag.
(Foto: Ove B. Hillersborg)
Den engelske Mü 13 over Wels, lidt længere ned skimtes den Østriske Bergfalke, som svenskerne havde lejet.
(Foto: Ove B. Hillersborg)
Hvad mon Svend Aage har fået øje på?